VEELGESTELDE VRAGEN?
Ja, de EAN-nummer is noodzakelijk om een conformiteitsattest aan te maken op Elgacert. Meer informatie over de EAN-nummer vind je hier.
Zolang het conformiteitsattest niet getekend is, kan je nog aanpassingen aanbrengen op het attest. Van zodra het attest getekend is, is dit niet meer mogelijk. Je kan dan wel het getekende attest kopiëren, vervolgens de nodige aanpassingen doen en het attest opnieuw tekenen.
Tip: alvorens een attest te tekenen, kan je best even op “Tonen” klikken en nakijken of het attest correct is ingevuld.
Ja, je kan op ieder moment beslissen om het bedrijf te registreren en te genieten van de voordelen van een uitgebreid profiel op Elgacert.
Via ‘Mijn bedrijf’ klik je dan gewoon op ‘Registreer bedrijf’. Je betaalt dan een éénmalige bijdrage van 50 €, waarna je o.a. je medewerkers kan uitnodigen zodat ze ook attesten kunnen opmaken op Elgacert voor je bedrijf.
Ontdek hier wat het verschil is tussen een basisprofiel en een uitgebreid profiel en wat de voordelen zijn van dit uitgebreid profiel.
Vanaf het moment dat je kiest voor Elgacert zeg je vaarwel aan je papieren archivering van attesten. Elgacert archiveert automatisch elk attest dat je ooit maakte op Elgacert in de cloud. Vanuit Elgacert kan je zelfs elk getekend attest eventueel terug doorsturen naar je klant als die erom vraagt.
Je kan attesten waaraan je werkt, bewaren en later, als je de installatie verder afwerkt, het attest in opmaak opnieuw oproepen en verder afwerken.
Tip: als je bedrijf officieel geregistreerd is op Elgacert, kan je niet alleen jouw attesten oproepen, maar tevens die van al je collega’s.
Om de procedure voor het toevoegen van een medewerker aan je bedrijf te kennen verwijzen wij je graag naar volgende pagina: “Een medewerker toevoegen”
Ja, om een account aan te maken op Elgacert, moet je je de eerste keer aanmelden via itsme. Daarna kan je wel kiezen om aan te melden via een unieke en persoonlijke gebruikersId en wachtwoord. Zo kan je je later ook aanmelden op Elgacert zonder itsme.
Je past eenvoudig zelf je e-mailadres aan. Je meldt je aan op Elgacert en gaat rechtsboven naar je account. Daar kan je je persoonlijk e-mailadres en eventueel het operationeel e-mailadres van het bedrijf aanpassen.
